Thursday, February 18, 2016

ArRammana Pissaya

အာ ရ မၼ ဏ ပ စၥ ည္း
အာရမၼဏ ပစၥည္း အေၾကာင္းေျပာၾကရေအာင္ ။  အာရမၼဏ = အာရံု ။။ အာရံုက ၆ - ပါးရိွတယ္ ။ ဒီ အာရံု အေၾကာင္းတရားေတြက အာရမၼဏိက ေခၚတဲ့ အာရံုျပဳတတ္တဲ့ ( စိတ္ ) တရားေတြကို အာရံု ဟူေသာ အေၾကာင္းသတိၱ ျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတယ္ ေထာက္ပံ့တယ္ ။။
မ်က္စိ = စကၡဳ ရဲ့ အာရံုက အဆင္း (  ျမန္မာလိုေတာ့ အေရာင္အဆင္းေပါ့ ။ အေရာင္လို႔ မေျပာနဲ႕ ။ ) မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ေကါင္းသမွ် အဆင္းရုပ္ကို ေျပာလိုတာ ။။  နား = ေသာတ ရဲ့ အာရံုက အသံ ။။  ႏွာေခါင္း = ဃာန ရဲ့ အာရံုက အနံ႕ ။။  လွ်ာ = ဇိဝွါ ရဲ့ အာရံုက အရသာ ( ရသာ )  ။။ ကိုယ္ = ကါယ ရဲ့ အာရံုက အေတြ႕အထိ ( ေတြ႕ထိတာ ကိုေျပာလိုတာ ။ အထည္ကိုယ္ ကို ေျပာလိုတာမဟုတ္ ) ။။  စိတ္ = မေနာ ( တခ်ိဳ႕ ေနရာမွာ စိတၱ သဒၵါ နဲ႕လဲ ေဟာပါတယ္ ။ ) ရဲ့ အာရံုက အေတြးအၾကံ  ။။ 
မ်က္စိ + နား + ႏွာ + လွ်ာ + ကိုယ္ + စိတ္ -- တို႔မွာ ေပၚေပါက္လာတဲ့ အာရံု ေတြျဖစ္တဲ့ --  အဆင္း + အသံ + အနံ႕ + အရသာ + အေတြ႕ + အေတြး အၾကံ -- ၆ မိ်ဳးတို႕ကို အာရံု လို႕ ေခၚပါ တယ္ ။ အာရံုေတြက စာလိုေတာ့ ( ရူပါရံု + သဒၵါရံု + ဂႏၶာရံု + ရသာရံု + ေဖါ႒ဗၺာရံု + ဓမၼာရံု ) ေပါ့ ။ သူတို႕ဆိုင္ရာအာရံု ႏွင့္ သူ႕ျဖစ္ရာစိတ္ တြဲသိၾကျပီးသားပါ ။
တခု ေသခ်ာမွတ္ထားသင့္တာက စိတ္ဟာ တၾကိမ္မွာ တမ်ိဳးသာ ျဖစ္တယ္ ။ စိတ္ ၂ ခု တျပိဳင္တည္း မျဖစ္ဘူး ။ ။ ဒါဟာမုခ် ပဲ ။ ။    ။။   ဒါ့ေၾကာင့္ မ်က္စိလဲ ေကါင္းတယ္ ။ သတိလဲ ရိွတယ္ ။ ျမင္ဖို႕ မ်က္စိ ကိုလဲ ဖြင့္ထားတယ္ ။ သို႕ေသာ္လဲ စိတ္က ေတာင္ေတြးေျမာက္ေတြးနဲ႕ ေမ်ာေနခ်ိန္ မွာ ေရွ႕ တည့္တည့္က ရပ္ေနတဲ့ လူတေယာက္လံုးေတာင္ မျမင္ဘူး -- ဆိုတာ ၾကံဳဖူးရင္ သေဘာေပါက္ပါ လိမ့္မယ္ ။။ 
ဘဝကံ က စီမံလိုက္ပံု တေယာက္ႏွင့္ တေယာက္ မတူညီၾကေတာ့ အျမင္ အၾကား - စသည္မွာ စြမ္းအားေတာ့ ကြာျခားပါတယ္ ။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေျပာရရင္ အာရံု အေၾကာင္းတရားသည္ သူႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ နာမ္တရားကို အာရမၼဏ ပစၥယ သတိၱ ( အာရံု ဟူေသာ အေၾကာင္း ) ျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ ပါတယ္ ။။  မ်က္စိ ႏွင့္ အဆင္း ( ရူပါရံု ) --  စိတ္ ႏွင့္ အေတြး အၾကံ ( ဓမၼာရံု ) တြဲဖက္ျပီး သာ ၾကံ စည္လိုက္ပါေတာ့ေနာ္ ။။
{{ ရုပ္ ႏွင့္ နာမ္ မွာ --  အာရံုကို မသိတတ္တာက ရုပ္  ။။   သိတတ္တာက နာမ္ - လို႕ ဒီေလာက္ေတာ့ သေဘာထားမိမယ္ ထင္ပါတယ္ ။။ }}
               ဒီ အာရမၼဏ ပစၥည္း ရဲ့ အာရံုျပဳပံုကို အက်ယ္ေျပာရရင္ေတာ့  ေျပာမဆံုးေပါင္ ေပါ့ ေနာ္ ။။  ဒါ့ေၾကာင့္ ---   မ်က္စိက အဆင္းရုပ္တခုခုကို ျမင္တဲ့အခါ  ျမင္စိတ္ (  စကၡဳဝိညာဏ္ စိတ္ ) ျဖစ္တယ္။ နားက အသံ ကို ၾကားတဲ့အခါ ၾကားစိတ္ ( ေသာတဝိညာဏ္ စိတ္ ) ျဖစ္တယ္ ။ ႏွာေခါင္းက  အနံ႕ ကို နံတဲ့အခါ ( ေမႊးတာေရာ နံတာေရာေပါ့ ) နံစိတ္ ( ဃာန ဝိညာဏ္ စိတ္ ) ျဖစ္တယ္ ။ လွ်ာ က အရသာ ကို သိတဲ့အခါ ( ဇိဝွါ ဝိညာဏ္ စိတ္ ) ျဖစ္တယ္ ။ ခႏၶာကိုယ္ က (  ကိုယ္ = body ) ထိမွဳ ေတြ႕မွဳ ကို သိတဲ့အခါ  ထိသိစိတ္ (  ကါယဝိညာဏ္ စိတ္ ) ျဖစ္တယ္ ။
           အေတြးအၾကံ ကို သိတဲ့အခါ ( မေနာ + မေနာဝိညာဏ္ စိတ္ ) ျဖစ္တယ္ ။။  ဒီ မေနာ ႏွင့္ မေနာ ဝိညာဏ္ စိတ္ကို ထပ္ခြဲ ျပခ်င္ေသာ္လဲ ေတာ္ေတာ္ကို က်ယ္ဝန္းျပီး သိႏိုင္ဖို႔ အခ်ိန္ေတြလဲ အမ်ားၾကီး စာေတြကလဲ အမ်ားၾကီး ဆိုေတာ့ ဒီ အက်ဥ္းေလာက္ဆိုရင္လဲ သေဘာေလာက္ကေတာ့ သိႏိုင္ျပီမို႕ တို + က်ဥ္း + လိုရင္း ႏွင့္ပဲ ထားလိုက္ၾကစို႕ေနာ္ ။။
              အာရံု ၆ ပါး က ပစၥည္းတရား ၊  အာရံုျပဳတတ္တဲ့ ( စိတ္ + ေစတသိက္ က ) နာမ္ တရား ။    အာရံု တရားေတြက သက္ဆိုင္ရာ နာမ္ တရားေတြကို အာရံု- တည္းဟူေသာ အေၾကာင္းတရား အားျဖင္ ့ ေက်းဇူးျပဳတယ္ / ေထာက္ပံ့တယ္ ။ ဒါက လိုရင္းေပါ့ ။ 
             အလိုရိွအပ္တဲ့ အာရံုကို ( ပါဠိလို ကၠု႒ာရံု )  ။ အလိုမရိွအပ္တဲ့ အာရံုကို ( ပါဠိလို အနိ႒ာရံု ) ။  ဒီေနရာမွာ အလိုရိွအပ္တဲ့ ကၠု႒ာရံု ဆိုရင္ အေကါင္းပဲလို႔ ထင္မိမယ္ ။ ေခြးတေကါင္ အတြက္ မစင္ - ဟာ ကၠု႒ာရံုေပါ့ ။ ဒါေပမဲ့ -- ေပါ့ ။ ဘုရား ရဲ့ အဆင္းရုပ္က ေလာကမွာ ျဗဟၼာမင္းႏွင့္ ႏွိဳင္းခိုင္းရေလာက္ေအာင္  အလြန္ပင္ တင့္တယ္ေသာ္လဲ အခ်ိဳ႕ ဘာသာမတူသူေတြ အတြက္မွာေတာ့ အလြန္မွ မေကါင္းေလျခင္းဆိုျပီး မ်က္စိကို နံ႕သာေရ ႏွင့္ ေဆးပါသတဲ့ ။ ဒါ့ေၾကာင့္ အာရံုျပဳတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ ကိုလိုက္ျပီး သတ္မွတ္ တတ္ၾကတယ္ ဆိုတာေလးကို သတိျပဳမိေလာက္ပါရဲ့ေနာ္ ။
              ေတြ႕ရတဲ့ အာရံုေပၚမွာ မူတည္ျပီး ပံုမွန္ဆိုရင္ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ စသည္ ပံုမွန္ျဖစ္ တတ္ ေသာ္လဲ အာရံုျပဳသူရဲ့ စိတ္ႏွလံုးသြင္း ဓါတ္ခံ ေပၚမွာ မူတည္ျပီး ေတာ့လဲ ျဖစ္တတ္ပါေသးတယ္ ။

        ဥပမာ ျပရရင္ --  လမ္းမွာေတြ႕တဲ့ အညစ္အေၾကး ကို ျမင္တဲ့ သူ ၂ ေယာက္မွာ တေယာက္က စက္ဆုပ္ဖြယ္ အေနျဖင့္ ျမင္မယ္ ။ က်န္တေယာက္က  လမ္းမွာ ကုသိုလ္ ရဖို႕ အေၾကာင္းရင္းတခု လို႕ ျမင္ႏိုင္ပါတယ္ ။ ။     ။။ ဘုရားရွင္ဟာ အလြန္အလိုရိွအပ္တဲ့ အာရံု ျဖစ္ေသာ္လဲ မိစၦာဒိ႒ိ တေယာက္ အတြက္ေတာ့ အလြန္ မေကါင္းတဲ့ အာရံု ပါပဲ - တဲ့ ( စာထဲမွာ ေတြ႕ဖူးတာကိုေျပာတာပါ  ) ။။   ဒါေလးေတြ သိထားျပီးရင္ေတာ့ သတိျပဳႏိုင္ျပီေပါ့ေနာ္ ။။   အဆင္ေျပေလာက္ျပီထင္ပါတယ္ ----

No comments:

Post a Comment