အာ ရ မၼ ဏ ပ
စၥ ည္း
အာရမၼဏ ပစၥည္း အေၾကာင္းေျပာၾကရေအာင္ ။ အာရမၼဏ = အာရံု ။။ အာရံုက ၆ - ပါးရိွတယ္ ။ ဒီ
အာရံု အေၾကာင္းတရားေတြက အာရမၼဏိက ေခၚတဲ့ အာရံုျပဳတတ္တဲ့ ( စိတ္ ) တရားေတြကို အာရံု
ဟူေသာ အေၾကာင္းသတိၱ ျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတယ္ ေထာက္ပံ့တယ္ ။။
မ်က္စိ = စကၡဳ ရဲ့ အာရံုက အဆင္း ( ျမန္မာလိုေတာ့ အေရာင္အဆင္းေပါ့ ။ အေရာင္လို႔
မေျပာနဲ႕ ။ ) မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ေကါင္းသမွ် အဆင္းရုပ္ကို ေျပာလိုတာ ။။ နား = ေသာတ ရဲ့ အာရံုက အသံ ။။ ႏွာေခါင္း = ဃာန ရဲ့ အာရံုက အနံ႕ ။။ လွ်ာ = ဇိဝွါ ရဲ့ အာရံုက အရသာ ( ရသာ ) ။။ ကိုယ္ = ကါယ ရဲ့ အာရံုက အေတြ႕အထိ ( ေတြ႕ထိတာ
ကိုေျပာလိုတာ ။ အထည္ကိုယ္ ကို ေျပာလိုတာမဟုတ္ ) ။။ စိတ္ = မေနာ ( တခ်ိဳ႕ ေနရာမွာ စိတၱ သဒၵါ နဲ႕လဲ
ေဟာပါတယ္ ။ ) ရဲ့ အာရံုက အေတြးအၾကံ ။။
မ်က္စိ + နား + ႏွာ + လွ်ာ + ကိုယ္ + စိတ္ -- တို႔မွာ
ေပၚေပါက္လာတဲ့ အာရံု ေတြျဖစ္တဲ့ -- အဆင္း
+ အသံ + အနံ႕ + အရသာ + အေတြ႕ + အေတြး အၾကံ -- ၆ မိ်ဳးတို႕ကို အာရံု လို႕ ေခၚပါ တယ္
။ အာရံုေတြက စာလိုေတာ့ ( ရူပါရံု + သဒၵါရံု + ဂႏၶာရံု + ရသာရံု + ေဖါ႒ဗၺာရံု +
ဓမၼာရံု ) ေပါ့ ။ သူတို႕ဆိုင္ရာအာရံု ႏွင့္ သူ႕ျဖစ္ရာစိတ္ တြဲသိၾကျပီးသားပါ ။
တခု ေသခ်ာမွတ္ထားသင့္တာက စိတ္ဟာ တၾကိမ္မွာ တမ်ိဳးသာ ျဖစ္တယ္ ။ စိတ္
၂ ခု တျပိဳင္တည္း မျဖစ္ဘူး ။ ။ ဒါဟာမုခ် ပဲ ။ ။ ။။
ဒါ့ေၾကာင့္ မ်က္စိလဲ ေကါင္းတယ္ ။ သတိလဲ ရိွတယ္ ။ ျမင္ဖို႕ မ်က္စိ ကိုလဲ
ဖြင့္ထားတယ္ ။ သို႕ေသာ္လဲ စိတ္က ေတာင္ေတြးေျမာက္ေတြးနဲ႕ ေမ်ာေနခ်ိန္ မွာ ေရွ႕
တည့္တည့္က ရပ္ေနတဲ့ လူတေယာက္လံုးေတာင္ မျမင္ဘူး -- ဆိုတာ ၾကံဳဖူးရင္ သေဘာေပါက္ပါ
လိမ့္မယ္ ။။
ဘဝကံ က စီမံလိုက္ပံု တေယာက္ႏွင့္ တေယာက္ မတူညီၾကေတာ့ အျမင္
အၾကား - စသည္မွာ စြမ္းအားေတာ့ ကြာျခားပါတယ္ ။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေျပာရရင္ အာရံု
အေၾကာင္းတရားသည္ သူႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ နာမ္တရားကို အာရမၼဏ ပစၥယ သတိၱ ( အာရံု ဟူေသာ
အေၾကာင္း ) ျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ ပါတယ္ ။။
မ်က္စိ ႏွင့္ အဆင္း ( ရူပါရံု ) --
စိတ္ ႏွင့္ အေတြး အၾကံ ( ဓမၼာရံု ) တြဲဖက္ျပီး သာ ၾကံ စည္လိုက္ပါေတာ့ေနာ္
။။
{{ ရုပ္ ႏွင့္ နာမ္ မွာ --
အာရံုကို မသိတတ္တာက ရုပ္ ။။ သိတတ္တာက နာမ္ - လို႕ ဒီေလာက္ေတာ့
သေဘာထားမိမယ္ ထင္ပါတယ္ ။။ }}
ဒီ
အာရမၼဏ ပစၥည္း ရဲ့ အာရံုျပဳပံုကို အက်ယ္ေျပာရရင္ေတာ့ ေျပာမဆံုးေပါင္ ေပါ့ ေနာ္ ။။ ဒါ့ေၾကာင့္ --- မ်က္စိက အဆင္းရုပ္တခုခုကို ျမင္တဲ့အခါ ျမင္စိတ္ (
စကၡဳဝိညာဏ္ စိတ္ ) ျဖစ္တယ္။ နားက အသံ ကို ၾကားတဲ့အခါ ၾကားစိတ္ ( ေသာတဝိညာဏ္
စိတ္ ) ျဖစ္တယ္ ။ ႏွာေခါင္းက အနံ႕ ကို
နံတဲ့အခါ ( ေမႊးတာေရာ နံတာေရာေပါ့ ) နံစိတ္ ( ဃာန ဝိညာဏ္ စိတ္ ) ျဖစ္တယ္ ။ လွ်ာ က
အရသာ ကို သိတဲ့အခါ ( ဇိဝွါ ဝိညာဏ္ စိတ္ ) ျဖစ္တယ္ ။ ခႏၶာကိုယ္ က ( ကိုယ္ = body ) ထိမွဳ ေတြ႕မွဳ ကို
သိတဲ့အခါ ထိသိစိတ္ ( ကါယဝိညာဏ္ စိတ္ ) ျဖစ္တယ္ ။
အေတြးအၾကံ
ကို သိတဲ့အခါ ( မေနာ + မေနာဝိညာဏ္ စိတ္ ) ျဖစ္တယ္ ။။ ဒီ မေနာ ႏွင့္ မေနာ ဝိညာဏ္ စိတ္ကို ထပ္ခြဲ
ျပခ်င္ေသာ္လဲ ေတာ္ေတာ္ကို က်ယ္ဝန္းျပီး သိႏိုင္ဖို႔ အခ်ိန္ေတြလဲ အမ်ားၾကီး
စာေတြကလဲ အမ်ားၾကီး ဆိုေတာ့ ဒီ အက်ဥ္းေလာက္ဆိုရင္လဲ သေဘာေလာက္ကေတာ့ သိႏိုင္ျပီမို႕
တို + က်ဥ္း + လိုရင္း ႏွင့္ပဲ ထားလိုက္ၾကစို႕ေနာ္ ။။
အာရံု ၆
ပါး က ပစၥည္းတရား ၊ အာရံုျပဳတတ္တဲ့ ( စိတ္
+ ေစတသိက္ က ) နာမ္ တရား ။ အာရံု
တရားေတြက သက္ဆိုင္ရာ နာမ္ တရားေတြကို အာရံု- တည္းဟူေသာ အေၾကာင္းတရား အားျဖင္ ့
ေက်းဇူးျပဳတယ္ / ေထာက္ပံ့တယ္ ။ ဒါက လိုရင္းေပါ့ ။
အလိုရိွအပ္တဲ့ အာရံုကို ( ပါဠိလို ကၠု႒ာရံု ) ။ အလိုမရိွအပ္တဲ့ အာရံုကို ( ပါဠိလို အနိ႒ာရံု
) ။ ဒီေနရာမွာ အလိုရိွအပ္တဲ့ ကၠု႒ာရံု
ဆိုရင္ အေကါင္းပဲလို႔ ထင္မိမယ္ ။ ေခြးတေကါင္ အတြက္ မစင္ - ဟာ ကၠု႒ာရံုေပါ့ ။
ဒါေပမဲ့ -- ေပါ့ ။ ဘုရား ရဲ့ အဆင္းရုပ္က ေလာကမွာ ျဗဟၼာမင္းႏွင့္
ႏွိဳင္းခိုင္းရေလာက္ေအာင္ အလြန္ပင္
တင့္တယ္ေသာ္လဲ အခ်ိဳ႕ ဘာသာမတူသူေတြ အတြက္မွာေတာ့ အလြန္မွ မေကါင္းေလျခင္းဆိုျပီး
မ်က္စိကို နံ႕သာေရ ႏွင့္ ေဆးပါသတဲ့ ။ ဒါ့ေၾကာင့္ အာရံုျပဳတဲ့ ပုဂိၢဳလ္
ကိုလိုက္ျပီး သတ္မွတ္ တတ္ၾကတယ္ ဆိုတာေလးကို သတိျပဳမိေလာက္ပါရဲ့ေနာ္ ။
ေတြ႕ရတဲ့
အာရံုေပၚမွာ မူတည္ျပီး ပံုမွန္ဆိုရင္ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ စသည္ ပံုမွန္ျဖစ္ တတ္
ေသာ္လဲ အာရံုျပဳသူရဲ့ စိတ္ႏွလံုးသြင္း ဓါတ္ခံ ေပၚမွာ မူတည္ျပီး ေတာ့လဲ
ျဖစ္တတ္ပါေသးတယ္ ။
ဥပမာ ျပရရင္
-- လမ္းမွာေတြ႕တဲ့ အညစ္အေၾကး ကို ျမင္တဲ့
သူ ၂ ေယာက္မွာ တေယာက္က စက္ဆုပ္ဖြယ္ အေနျဖင့္ ျမင္မယ္ ။ က်န္တေယာက္က လမ္းမွာ ကုသိုလ္ ရဖို႕ အေၾကာင္းရင္းတခု လို႕
ျမင္ႏိုင္ပါတယ္ ။ ။ ။။ ဘုရားရွင္ဟာ
အလြန္အလိုရိွအပ္တဲ့ အာရံု ျဖစ္ေသာ္လဲ မိစၦာဒိ႒ိ တေယာက္ အတြက္ေတာ့ အလြန္ မေကါင္းတဲ့
အာရံု ပါပဲ - တဲ့ ( စာထဲမွာ ေတြ႕ဖူးတာကိုေျပာတာပါ
) ။။ ဒါေလးေတြ သိထားျပီးရင္ေတာ့
သတိျပဳႏိုင္ျပီေပါ့ေနာ္ ။။
အဆင္ေျပေလာက္ျပီထင္ပါတယ္ ----
No comments:
Post a Comment