Thursday, February 18, 2016

AdiPaTi Pissaya

အ ဓိ ပ တိ ပ စၥ ယ အ ေၾကာ င္ း
အဓိပတိ ပစၥည္း ဆိုတာ မိိမိႏွင့္ ဆက္စပ္ေနတဲ့ တရားေတြ အေပၚမွာ လြန္ကဲစြာ အစိုးရတတ္တဲ့ အေၾကာင္း တရား ျဖစ္ပါတယ္ ။ ။  ၁ ။ ဆႏၵ   ၂ ။  ဝီရိယ  ၃ ။ စိတ္  ၄ ။  ပညာ -- ဆိုျပီး အဓိပတိ တရားသေဘာ ၄ - မ်ိဳးရိွပါတယ္ ။  ၾကားဖူးၾကမယ္ ထင္ပါတယ္ -- ဆႏၵဝေတာ ကိ  ံ  နာမ   န  သိဇၩတိ  (  ဆႏၵေတြ ျပင္းထန္ေနတဲ့ သူအတြက္ မျပီးဖူး မေအာင္ျမင္ဖူး ဆိုတာ မရိွဖူး ) ဆိုတဲ့ စကါးရပ္ကေလး ေလ ။  ဒီလို ပဲ --  ဆႏၵျဖစ္ေစ  /  ဝီရိယ ျဖစ္ေစ  /  စိတ္က  ျဖစ္ေစ  /  ပညာ က ျဖစ္ေစ  -  မျပဳမီ  ေရွးအဖို႕ကေနျပီး လြန္ကဲ ျပင္းထန္တဲ့  အားၾကီးတဲ့ အေၾကာင္း အေနအားျဖင့္ ဆႏၵ + ဝီရိိယ + စိတ္ + ပညာ - တို႕က ဦးေဆာင္ျပီး ကိုယ္တိုင္လဲ ျဖစ္တယ္ ။ ယွဥ္ေဖာ္ယွဥ္ဖက္ တရားသေဘာ ေတြကိုလဲ  သူတို႕ အလိုအတိုင္း ျဖစ္ေစတတ္တယ္ ။
အလုပ္တခု ကို ျပဳလုပ္ရာမွာ ဆႏၵ ၊ ဝီရိယ ၊ စိတ္ ၊ ပညာ -- သူတို႔ ေလးပါး စလံုး ပါခ်င္ပါမယ္ ။ သို႔ေသာ္ တဦးတည္း ကသာ  အဓိပတိ အေနအားျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳႏိုင္တယ္ ။  {{  မင္း ဧကရာဇ္ ႏွင့္ တူပါတယ္ ။  ဘယ္ေလာက္ပဲ မင္း မွဴး မတ္ေတြ ဝန္ၾကီး စသည္ေတြ ေပါမ်ားၾကေသာ္လဲပဲ  မင္းဧကရာဇ္က သာလွ်င္ အဓိက ျဖစ္သလိုပါပဲ ။။  }}  သေဘာ ေပါက္ေလာက္မယ္ ထင္ပါတယ္ ။

ထို႔အတူပါပဲ ဆႏၵတရားက  လြန္ကဲေနလွ်င္  ဆႏၵာဓိပတိ -- ဆိုျပီး ျဖစ္တယ္ ။ ဝီရိယ လြန္ကဲေနလွ်င္  /  စိတ္က ဦးေဆာင္ေနလွ်င္  /   ပညာက  ဦးေဆာင္ေနလွ်င္ -- ပညာဓိပတိ -စသည္အားျဖင့္ အဓိပတိ ပစၥည္း အေနအားျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳၾက  (  ေထာက္ပံ့ ၾက ) ပါတယ္ ။။      ။။  ဒီေနရာမွာ ၾကိဳျပီး ေျပာထားလိုတာက ကၠုျႏိၵယ ပစၥည္းကလဲ သူ႕ရဲ့ ဆိုင္ရာ ကိစၥ ေတြမွာ အစိုးရတာပဲ ။ ဒါျဖင့္ အစိုးရတာခ်င္းတူမေန ဘူးလား - ဆိုေတာ့ မတူၾကပါဘူး ။ သူတို႕က မိမိ တို႕ရဲ့ သက္ဆိုင္ရာမွာသာ  အစိုးရပါတယ္ ။ 

No comments:

Post a Comment